Visa ondertekent baanbrekende deal voor vrouwenvoetbal met UEFA
07/12/2018
Brussel, 6 december 2018: Visa, de wereldleider in digitale betalingen, heeft een belangrijk meerjarig partnerschap met UEFA aangekondigd. Visa wordt de allereerste UEFA sponser voor vrouwenvoetbal, nadat UEFA besliste mannen- en vrouwenvoetbal te onderscheiden voor de sponsorrechten van de competitie.
Charlotte Hogg, chief executive officer van Visa Europa, zei:
“Het is een fantastische tijd voor vrouwenvoetbal. Eenentwintig miljoen vrouwen en meisjes beoefenen deze prachtige sport in Europa. Bij Visa willen we elk van hen vieren.”
“We zijn trots om Visa’s baanbrekende samenwerking met UEFA aan te kondigen en zo het vrouwenvoetbal te steunen en boosten in heel Europa. We willen meisjes en jonge vrouwen inspireren om hun dromen te volgen. Samen met UEFA willen we vrouwenvoetbal naar de voorgrond brengen want bij Visa geloven we in acceptatie op elk gebied, van het veld tot in de directiekamer.”
De aanzet om het traditionele sportsponseringmodel te vernieuwen werd door UEFA ondernomen om de groei van vrouwenvoetbal, die nu al indrukwekkend is, nog meer te versnellen in heel Europa en om meer commerciële kansen te creëren om de sport verder te helpen ontwikkelen.
Het partnerschap zal vrouwenvoetbal op alle niveaus ondersteunen. Met de overeenkomst wordt Visa een hoofdpartner van de UEFA Women’s Champions League, de UEFA Women’s EURO, de UEFA Women's Under-19, de Under-17 Championships en de UEFA Women's Futsal EURO tot 2025. Visa zal ook het voetbalmarketingplatform van de UEFA, Together #WePlayStrong, ondersteunen. Dat wil meer meisjes en vrouwen aan het voetballen zetten.
De unieke zeven-jarige overeenkomst weerspiegelt de aanhoudende groei van vrouwenvoetbal in Europa, evenals het succes van de Together #WePlayStrong campagne van UEFA.
Door deze samenwerking zal visa de campagne helpen versterken met co-branded content dat is ontworpen om het imago van vrouwenvoetbal te veranderen en het de meest gespeelde sport door meisjes en vrouwen te maken in Europa.
Together #WePlayStrong heeft al bijna acht miljoen views gehaald van de Press Play vlogs, een contentreeks waar enkele van de beste professionele Europese vrouwenvoetbalsters een kijkje geven in hun dagelijkse leven.
Guy-Laurent Epstein, UEFA marketingdirecteur, vertelde:
“We zijn verheugd om deze fantastische en vooruitstrevende samenwerking met Visa aan te kondigen en kijken ernaar uit om samen te werken op nieuwe en originele manieren om de nu al indrukwekkende groei van vrouwenvoetbal te boosten.”
“Samen kunnen we alle UEFA vrouwencompetities onvergetelijke ervaringen bezorgen, terwijl de samenwerking zal helpen om een uniek platform te creëren dat onze voetbalhelden in de spotlight zet. Dit zal niet enkel onze huidige vrouwenvoetbalfans helpen inspireren, maar het zal er ook voor zorgen dat toekomstige generaties interesse hebben in de sport. We zijn verheugd dat Visa onze visie voor een energiek vrouwenvoetbal deelt – een visie die een belangrijke stap dichter komt bij de werkelijkheid dankzij de ondertekening van deze overeenkomst.”
Nadine Kessler, hoofd van vrouwenvoetbal bij UEFA, voegde toe:
“Vrouwenvoetbal heeft altijd een enorme waarde gehad voor het voetbal en de algemene samenleving, maar vandaag is nog maar eens een mijlpaal voor vrouwenvoetbal en wat het te bieden heeft. Het bewijst dat vrouwenvoetbal een nieuwe dimensie heeft gekregen in het commerciële landschap. De toewijding en opwinding van Visa belichamen de nieuwe toppen die we met onze sport bereikt hebben.”
“Samenwerken met zo’n merk bevestigt onze overtuiging dat we dit nieuwe tijdperk van vrouwenvoetbal op alle niveaus van de sport hebben betreed. Het potentieel is eindeloos. We zijn trots en kijken ernaar uit om nauw met Visa samen te werken en gebruik te maken van hun uitgebreide ervaring om de toekomst van de sport te helpen vormgeven in tijden die nu al fantastisch zijn voor het vrouwenvoetbal.”
De campagnevideos zijn hier beschikbaar.